مطالبی درباره اخلاق مهندسی

در این صفحه سعی می شود اطلاعاتی راجع به این شاخه علمی به تدریج ارائه شود.

مطالبی درباره اخلاق مهندسی

در این صفحه سعی می شود اطلاعاتی راجع به این شاخه علمی به تدریج ارائه شود.

سلامی دوباره

متاسفانه به دلایل مختلف شغلی و غیره نتوانستم سراغ این صفحه بیایم.اگرچه فکر می کنم گسترش بلاگی تخصصی در مورد اخلاق می تواند کمک بزرگی به این شاخه علمی هنوز متولد نشده ایجاد کند.

اگر بررسی در مورد کلید واژه اخلاق مهندسی در حوزه نت انجام دهید می بینید که مطلب شایسته ای به دست نمی آورید. البته به جز جزوه استاد محترم آقای دکتر بهادری نژاد و همچنین فصول ترجمه شده کتاب مارتین.مطلب اول که بصورت جامع تردر کتابشان آمده و کتاب هم در دسترس همگان است. مطلب دوم هم که قبلا عرض کردم که به صورت کتاب توسط سازمان سنجش چاپ شده و علاقه مه ندان می توانند کتاب مذکور را طی تماس با تعاونی کارکنان سازمان سنجش در تهران به صورت پستی و یا  حضوری (حتی در شهرستان ها) تهیه کنند. به این ترتیب می توان گفت مقاله فارسی از این رشته موجود نیست(!).

من امیدوارم که در این بلاگ مطالب سلسله واری در مورد این شاخه علمی -با بضاعت اندک خود-بیان کنم.از طرفی منابع مناسب فارسی و انگلیسی آن را معرفی کنم و سپس مطالعات موردی را که  هیات داوری اخلاقی مستقر در انجمن ملی مهندسی آمریکا ارایه کرده اینجا بیاورم.

امیدوارم با توجه به فاصله زمانی بین دو ترم که رخصت بیشتری برای این طور کارها هست بتوانم این ایده ها را عملی کنم.

انشاءالله


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد