مطالبی درباره اخلاق مهندسی

در این صفحه سعی می شود اطلاعاتی راجع به این شاخه علمی به تدریج ارائه شود.

مطالبی درباره اخلاق مهندسی

در این صفحه سعی می شود اطلاعاتی راجع به این شاخه علمی به تدریج ارائه شود.

دو مقاله از موارد هیأت بررسی اخلاقی BER

قبلاً از هیأت بررسی اخلاقی نام برده بودم.اگرچه هنوز فرصت نشده تا مفصل به معرفی آن بپردازم.فقط فعلاً همین را عرض کنم که این هیأت شامل 7 نفر متخصص در اخلاق و یا مهندسی است که از دهه 1950 میلادی به سؤالات اخلاقی اشخاص و سازمان های مهندسی پاسخ داده و از آن مهمتر آن را در مجلداتی منتشر کرده و همچنین به صورت رایگان در سایت اینترنتی قرار داده است.قبلاً عرض کردم که یکی از راههای خوب یادگیری اخلاق مهندسی آشنایی با همین موارد (cases)است.

یکی از کارهایی که حقیر برای آینده نزدیک پژوهشی خود در نظر گرفته، ترجمه و انتشار حداقل 100 مورد اخلاقی این هیأت است. برای آشنایی بیشتر ، به سایت های www.niee.org و www.nspe.org مراجعه کنید.

به عنوان نمونه دو مورد از موارد قضاوت شده این هیأت را خدمت شما تقدیم می کنم. ترجمه این مقالات توسط یکی از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر انجام گرفته که از همین جا از ایشان تشکر می کنم.

دانلود مقاله :

09-2009

12-2008


نظرات 1 + ارسال نظر
محراب ظریف دوشنبه 21 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 11:52 ق.ظ

با سلام

واقعا خسته نباشید وبلاگ بسیار خوبی دارید امیدوارم ادامه بدهید
در ضمن من اطلاعاتی راجع به خود جنابعالی نتوانستم پیدا کنم.

با آرزوی موفقیت
التماس دعا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد