در مورد هدیه و رشوه، در قسمت قبل طرح موضوع شد. در این قسمت، به بررسی این موضوع از دیدگاه آقای هریس(معرفی شده در قسمت قبل) می پردازیم* و انشاءالله در قسمت بعد،از دیدگاه منابع دین مبین اسلام آن را بررسی خواهیم کرد.
با وجود دستورات اخلاقی اسلام، چرا ما باید سراغ اخلاق های کاربردی- همچون اخلاق مهندسی- برویم؟
آیا پرداختن به اخلاقهای کاربردی،فروکاهش اخلاق به رفتار انسان برای بهتر زیست کردن در این دنیا نیست؟
حتی اگر دلیلی برای این کار داشته باشیم،چرا اخلاق کاربردی را بر اساس منابع دینی مورد توجه قرار نمی دهیم؟
آیا بهتر نیست، تا تدوین اخلاق های کاربردی اسلامی (یا اخلاق اسلامی کاربردی)، از ارائه و انتشار آنها با مبانی غربی خودداری کنیم ؟
در این موارد عرائض حقیر این است:
ادامه مطلب ...