مطالبی درباره اخلاق مهندسی

در این صفحه سعی می شود اطلاعاتی راجع به این شاخه علمی به تدریج ارائه شود.

مطالبی درباره اخلاق مهندسی

در این صفحه سعی می شود اطلاعاتی راجع به این شاخه علمی به تدریج ارائه شود.

اخلاق مهندسی، ویترینی برای سازمان نظام مهندسی ساختمان؟

مقدمه

تیرماه سال گذشته، در همین صفحه مطلبی تحت عنوان « خبر: اخلاق مهندسی در بیانیه پایانی اجلاس هفدهم هیئت عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان» پست کردم و  ابراز امیدواری کردم که با تاکیدی که این بیانیه راجع به اخلاق حرفه ای دارد، می توان به تغییر در گسترش اخلاق  مهندسی ساختمان امیدوار بود.

حالا یک سال گذشته است.   می خواهیم سوال کنیم که در طی این یک سال بزرگترین سازمان حرفه ای کشور چه کرده است. این سوال زمانی پر رنگ تر می شود که بدانیم طی همین  دو روز پیش اجلاس هجدهم  در اردبیل برگزار شد و در قطعنامه پایانی، باز هم  توجه به اخلاق حرفه ای تاکید گردید. 

ادامه مطلب ...

چند طرح برای کارگاه های آشنایی با اخلاق مهندسی

کارگاه های آشنایی با اخلاق مهندسی، در کنار کلاس های آموزشی نقش بسزایی را در آموزش ایفا می کنند. سعی می کنم در این نوشته با تجربه اندکی که در این حوزه دارم، انوع کارگاه هایی را که هم اکنون می توان در این رشته در کشور برگزار کرد استحصا کرده و نکاتی  را طرح کنم

.


انواع کارگاه با توجه به مخاطبان:


1-کارگاه برای اساتید رشته های مهندسی

2-کارگاه برای دانشجویان رشته های مهندسی

3-کارگاه برای مدیران( گروه ها و سازمان های) مهندسی

4-کارگاه برای مهندسان حرفه ای

  ادامه مطلب ...