مطالبی درباره اخلاق مهندسی

در این صفحه سعی می شود اطلاعاتی راجع به این شاخه علمی به تدریج ارائه شود.

مطالبی درباره اخلاق مهندسی

در این صفحه سعی می شود اطلاعاتی راجع به این شاخه علمی به تدریج ارائه شود.

معرفی کتاب جدید: بایسته های اخلاق مهندسی

        


در چند ماه گذشته کتاب اخلاق مهندسی نوشته آقای چارلز بی فلدرمن، استاد دانشگاه نیومکزیکو توسط  آقایان مهندسان مصطفی ساکت و حسین کرد ترجمه و توسط انتشارات هرمس به زیور چاپ آراسته شده است.

 این کتاب را می توان از بهترین کتاب های درسی اخلاق مهندسی به ویژه برای یک درس دو واحدی دانست. همان طور که قبلا عرض کردم، آقای فلدرمن در مباحث اخلاقی از کتاب آقای چارلز هریس بسیار استفاده کرده است. کتاب اصلی دارای 156 صفحه است که نشانگر موجز گویی نویسنده دانشمند آن است. کتاب حاضر اگرچه  ترجمه ویرایش سوم کتاب اصلی است ، ولی مترجم محترم با انتشار ویرایش چهارم کتاب اقدام به تطبیق مطالب دو ویرایش و اضافه نمودن مطالب جدید کرده اند.


 با این که مترجم محترم قبل از انتشار کتاب نسخه ای متنی از کتاب به حقیر هدیه فرمودند، ولی متأسفانه در تلاشی خیابانی(!) که برای خرید چند نسخه از آن درضلع شمالی دانشگاه تهران داشتم، به هیچ نسخه ای دست نیافتم. لذا از همین جا از مترجمان جوان و فرهیخته کتاب و انتشارات هرمس خواهشمندم  پخش کتاب را به نحو مناسب انجام دهند تا دانشجویان و مهندسان کشور عزیزمان بدون زحمت بسیار به مطالب ارزشمند آن دست بیابند.
البته علاقه مندان می توانند به سایت فروشگاه الکترونیکی شهر کتاب مراجعه کرده و از هر جای کشور عزیزمان به خرید این کتاب ارزشمند اقدام کنند. لینک زیر شما را به صفحه مربوطه راهنمایی می کند.
لینک کتاب در سایت شهر کتاب
بنده به عنوان علاقه مند به مباحث اخلاق مهندسی از آقای مهندس مصطفی ساکت و آقای مهندس حسین کرد تشکر می کنم. امیدوارم خداوند متعال همچنان توفیق خدمت به کشور عزیزمان را به این دوستان جوانمان عنایت فرماید. انشاءالله

نظرات 3 + ارسال نظر
ثمانه صالحی چهارشنبه 29 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 07:41 ب.ظ

سلام استاد گرامی
خوشبختانه و متاسفانه من امروز با وبلاگ شما آشنا شدم٬ متاسفانه از این جهت که گویا دو سال هست که شما مباحث اخلاق مهندسی رو اینجا بحث می کنید و من بی خبر بودم و خوشبختانه از این لحاظ که دوباره سر کلاس درس شما هرچند به صورت مجازی حضور دارم.
بابت مطرح کردن این شاخه ی علم در این فضا که حداقل خود من دانش بسیار اندکی پیرامونش دارم ازتون سپاسگذارم.
ارادتمند شما

احسان صالحی.دانشگاه صنعتی قم یکشنبه 3 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 11:35 ق.ظ

با سلام .بعضی از مطالب شما را مطالعه کردم و به نظر حقیر علمی است واجب برای هر مهندسی ،اگر فولا د و بتن برای یک عمرانی لازم هست اخلاق مهندسی لازم تر، چون تمام علوم باید در خدمت اخلاق قرار گیرند ،بسیار متشکر از شما که در گسترش این علم مفید اگاهی بخشی میکنید.

مصطفی ساکت دوشنبه 9 دی‌ماه سال 1392 ساعت 02:15 ب.ظ

جناب مهندس دیزانی عزیز
با درود و احترام و سپاس از ابراز لطف شما، چشم در نخستین فرصت نسخه ای از کتاب را تقدیم خواهم کرد. ضمن آنکه برای اطلاع دانشجویان شما عرض می کنم فروشگاه های شهر کتاب که این کتاب را باید داشته باشند زیرا هرمس و شهر کتاب همگی زیر نظر یک موسسه فعالیت می کنند.
یک خبر خوش هم دارم و آن اینکه این کتاب از به تازگی برندۀ اثر شایستۀ تقدیر در جایزۀ کتاب فصل شده است.
مشتاق دیدار هستم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد